Overstappen naar dynamische energietarieven in 2023?

Waar moet je als Vereniging van Eigenaren op letten bij het overstappen naar dynamische energietarieven in 2023?

Dit zijn de 5 belangrijkste punten:

Als Vereniging van Eigenaren weet u hoe belangrijk het is om de energierekening onder de loep te nemen en de kosten te verlagen.

De overgang naar dynamische energietarieven in 2023 staat voor de deur, dus hier zijn vijf belangrijke punten om rekening mee te houden:

1. Beoordeel het totale verbruik – Stel vast hoeveel energie uw gemeenschap verbruikt, zodat u een geïnformeerde kostenraming van de dynamische tarieven kunt maken. U wilt ook voorkomen dat u te veel uitgeeft, dus waarom kijkt u niet naar energiebesparende maatregelen zoals isolatie en de aanschaf van apparaten met een uitstekende efficiëntie.

2. Vergelijk aanbieders – Er zijn meerdere dynamische tarieven beschikbaar voor verenigingen van huiseigenaren om uit te kiezen; neem geen genoegen met de eerste optie! Doe uw due diligence en vergelijk de opties op basis van hun gemiddelde tarief en geboden voordelen/nadelen.

3. Overweeg minimum & maximum tarieven – Vaak worden dynamische tarieven geleverd met een minimum en maximum tarief. Dit is geweldig omdat het in uw voordeel kan werken – als u geluk hebt, betaalt u misschien minder dan verwacht als het verbruik onder het vereiste niveau zakt! Zorg ervoor dat beide tarieven bovenaan uw prioriteitenlijstje blijven staan terwijl u ook verschillende plannen overweegt.

Over VvE Energie
Wij realiseren scherpe collectieve energietarieven voor uw VvE en onze huidige 4.700+ actieve deelnemers. Proactief ieder jaar weer, zonder jaarlijks over te stappen. VvE Energieadvies ondersteunt uw VvE tevens bij verduurzaming. Wil je ook weten hoeveel jullie VvE kan besparen per jaar? Dan kan met onze Energiescan!

Energiescan

Wilt u weten wat wij voor u kunnen besparen? Middels een op maat gesneden advies maken wij inzichtelijk hoeveel uw VvE precies kan besparen. De scan is altijd geheel kosteloos en vrijblijvend. Binnen 2 werkdagen ontvangt u een advies op maat per e-mail. Het enige dat u hoeft te doen is een (recente) maand- of jaarnota van uw leverancier uploaden in onderstaand vlak. Heeft u meerdere aansluitingen? Geen probleem: u kunt meerdere nota’s uploaden.
  • Sleep bestanden hierheen of
    Max. bestandsgrootte: 128 MB, Max. aantal bestanden: 5.