In grote lijnen

"Enorm goede en snelle service."

Wij als kleine VvE zijn tot op heden zeer positief en tevreden. Enorm goede en snelle service.
"EEN AANRADER'

Mevr. Lottie van der Voorn (Bestuurder)

VvE Eykmanhof, Utrecht

Momenteel is de helpdesk gesloten, graag bellen wij u terug.

De voordelen

• Snel inzicht
  • Lage kosten

Waarom een Quickscan?

Wanneer de VvE op zoek is naar de mogelijkheden om het complex te verduurzamen, kan onze partner Woonhuis Duurzaam de VvE daarbij ondersteunen. De Quickscan geeft de VvE inzicht in de energetische situatie van het gebouw en welke mogelijke duurzame maatregelen de VvE kan nemen om het complex te verbeteren en verduurzamen. Het is voor de VvE van belang om te beseffen dat de Quickscan alleen betrekking heeft op de gebouwschil en niet op installaties of Quick wins.

De mogelijkheden staan overzichtelijk op een rij en helpen het bestuur of de duurzaamheidscommissie om leden te informeren. Om tot uitvoering te komen is draagvlak namelijk van groot belang. Eigenaren van het complex goed en helder informeren is hier een belangrijk onderdeel van. Is de VvE na de Quickscan direct klaar om de mogelijkheden verder uit te werken? Dan kunnen wij samen met een van onze partners zorgen voor de procesbegeleiding van A tot Z in het vervolgtraject.

Werkzaamheden

Nadat de VvE opdracht heeft gegeven om een Quickscan op te stellen, doorloopt de VvE samen met Woonhuis Duurzaam onderstaande stappen.

1. De VvE levert documentatie aan over het complex, het energieverbruik en het onderhoudsplan
  2. In overleg met Woonhuis Duurzaam wordt een opname van het complex gepland
  3. Woonhuis Duurzaam werkt voor de VvE de Quickscan uit. Huidige isolatiewaarden en eerdere onderzoeken worden in kaart gebracht (indien mogelijk). Daarnaast ontvangt de VvE een advies voor de mogelijke maatregelen overzichtelijk op een rij.

Is de VvE specifiek op zoek naar een energieadvies om een Energiebespaarlening via het Warmtefonds aan te vragen? Lees dan verder op onze pagina over het Maatwerk Energieadvies. Wanneer de VvE eerst een Quickscan laat opstellen, maar later een lening nodig heeft, is het ook mogelijk om (in overleg met Woonhuis Duurzaam) de Quickscan tegen aanvullende kosten uit te breiden tot een Maatwerk Energieadvies.

Subsidie

Via de Subsidieregeling verduurzaming voor verenigingen van eigenaars (SVVE) van de RVO is subsidie beschikbaar voor het Maatwerk Energieadvies. De Quickscan komt niet in aanmerking voor deze subsidie. Wanneer de VvE ervoor kiest om de Quickscan aan te laten vullen tot een volledig Maatwerk Energieadvies, kunnen wij de subsidie wel voor de VvE aanvragen.

Informatie Quickscan

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Quickscan voor jullie VvE? Vul hieronder je gegevens in en Woonhuis Duurzaam neemt zo snel mogelijk contact met jullie op.